Rabu, 28 Mac 2012

TO KNOW THE TRUE LIFE IS CRUEL RIGHT??

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatu..
mungkin ini adalah pertama kali saya berkongsi cerita di blog saya.. Hai, I juz introduce myself as zetty ok.. Hampir 20 tahun aq mengenal dunia..banyak yang aq pelajari sama ada ianyer kisah baik ataupun buruk dalam hidupku.. N semestinyer kalian pun sama kan..
Hidup x seindah mana sebenarnyer.. Okla, hari ni saya nak kongsi ngn 1 cerita n hope ada kebaikkan n teladan yang blh kita dpt melalui pengalaman saya ini k..


Bermulalah al-kisah ini..
kisah ini tentang " Bila mana hati ini kenal siapa seorang sahabat dan kawan untuk diri kita.."
Erm..sebenarnyer kan..semua orang didunia ini boleh menjadi kawan kita..tetapi...x smua org mampu mnejadi sahabat kita.. Ape bezanyer kawan dan sahabat????
kawan hanya hadir apabila kita dalam suka..tetapi akan menghilangkan diri apabila kita duka..
sahabat plak bila mana kita suka atau duka, dia sentiasa hadir dan berkongsi sama ngn kita..


ni kisah benar dalam hidupku..bermula waktu aq sekolah rendah lg..herm..aq telah dipulaukan oleh kawan2 ku...sakit hati ni..bayangkan kawan tu ada waktu ko bergembira tp dibelakang kita, dia citer yg bukan2 tentang dri ko n membawa fitnah tentang dri ko..huhu..sakit sgt... n thu sape sahabat yg temankan aq ketika aq menangis??? sahabat yang aq pandang rendah sebelum ini..diorang sentiasa tika aq ngis n sentiasa wat ati aq happy..terukkan aq.. 
n kat situ aq dah thu menilai siapa kawan n siapa sahabatku...


N tika aq di sekolah menengah plak..hermm..Alhamdulillah..aq temu rmai kawan n setia ngn aq...tp mse tu kan..kali ni bukan aq yg d'pulaukan tp seorg sahabatku..aq cian sgt ngn dia..mental down woo..mgkin aq pnh rse ape yg dia rse saat ni..aq sentiasa ada utk dia.. tiap kali dia meraung kerna sayangnyer dia pd seorg kawan yg dia sgt kasihi membuatkan ati aq sayu..Alhamdulillah..Allah berikan aq kekuatan utk aq sentiasa ada bersama dia..dgr segala rintihan hati yg menusuk dikalbu itu..


Kita manusia x pernah sekalipun dapat hak utk kita pulaukan kawan2 kita...seharusnyer...sebagai sahabat yg setia, kita perlu sentiasa ada bersama walaupun tika duka ataupun suka.. ianyer 1 kemanisan sekiranyer kita berkongsi bersama..


seperti mana kita minum teh tanpa gula n pekat itu..memang kita rse pahit sgt..tp bila kita kongsi bersama org yg kita sayang, saat itu adalah moment yg sgt manis ku rse kan..btol x???
KEMANISAN ITU SENTIASA DALAM KEPAHITAN...kita yg kena jadikan kepahitan itu menjadi manis.. InsyaAllah, jiwa dan hati itu akan bahagia sentiasa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan